با موافقت نمایندگان تصویب شد؛:تبلیغ کالاهای غیراستاندارد ممنوع است

نمایندگان مردم در خانه ملت، با ممنوعیت تولید، تبلیغ، توزیع و فروش کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد از زمانی که اجرای استاندارد اجباری شود، موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی روز سه‌شنبه،11 اسفندماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات طرح تشکیل سازمان ملی استاندارد با اصل مواد 15 و 16 موافقت کردند.
بر اساس ماده 15 طرح مذکور، سازمان ملی استاندارد می‌تواند با تصویب شورای‌عالی استاندارد، اجرای استاندارد و یا بخشی از آن را که از نظر آیین‌های کار، ایمنی، حفظ سلامت عمومی، داشتن علامت حلال، حفظ محیط زیست، حصول اطمینان از کیفیت، حمایت از مصرف‌کننده و یا سایر جهات رفاهی و اقتصادی ضروری باشد با تعیین مهلت مناسب اجباری اعلام کند.
طبق تبصره 1 این ماده، سازمان مکلف است موضوع اجباری کردن استانداردها و مهلت اجرای آنها را در دو نوبت به فاصله 10 روز در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و دو روزنامه کثیرالانتشار و روش‌های اطلاع‌رسانی الکترونیکی و رسانه ملی به اطلاع عموم برساند؛ همچنین طبق تبصره 3 این ماده نیز در مواردی که اجرای استاندارد اجباری اعلام می‌شود، تبلیغات رسمی این کالاها و خدمات از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی منوط به داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأییدیه سازمان است.
گفتنی است بر اساس این قانون رعایت تمامی مقررات استانداردهای اجباری در مورد کالاهای وارداتی الزامی است.


شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴