مهرماه سال جاری برگزار می‌شود:همایش ملی پدافند غیرعامل و توسعه پایدار با رویکرد "نوآوری"

همایش ملی پدافند غیرعامل و توسعه پایدار، با رویکرد "نوآوری" با تلاش وزارت کشور و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 12 و 13 مهرماه سال جاری در محل تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، این همایش با هدف ایجاد جریان مؤثر بر ارتقای امنیت ملی و با مشارکت فعالانه علمی اعضای بیش از 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی اعم صاحب نظران و اساتید و‌دانشجویان در قالب ارسال مقالات و پژوهش‌های علمی از سراسر کشور و حمایت نهادها و سازمان‌های کشوری برگزار می‌شود و دارای 8 محور اصلی است.
عناوین "توسعه پایدار جامعه و نهادهای اجتماعی"، "پدافندغیرعامل و توسعه پایدار انرژی"، "توسعه پایدار مدیریت و زیرساخت‌های شهری"، "توسعه پایدار تأسیسات و صنایع"، "توسعه پایدار و  اقتصاد مقاومتی"، "توسعه پایدار و تغییرات اقلیمی"، "مدیریت بحران-HSE ، پدافند غیرعامل و توسعه پایدار" و"توسعه پایدار در فضای مجازی" مهم‌ترین محورهای این گردهمایی هستند.
شایان ذکر است، "دفاع غیرعامل" دانشی به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری‌ها و تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل‌کننده مدیریت بحران در شرایط وقوع بحران‌ها، بدون استفاده از اقدامات نظامی است و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی و ... ارایه می‌شود. این حوزه از دانش، به عنوان یک علم بین‌رشته‌ای در علوم مختلف، کاربردها و تأثیر فراوانی دارد.
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به اینجا http://www.pdfconf.ir/fa مراجعه کنند.


دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵