تولید و مصرف کالای ایرانی ، اشتغال پایدار و رونق اقتصادی با خرید کالای ایرانی اقتصاد را توانمند کنیم استقبال از کالای ایرانی، اشتغال جوان ایرانی فردا را می سازیم با تولید و مصرف ملی کالای قاچاق ، تهدید سلامت، افزایش هزینه درمانی خرید کالای قاچاق فقط زیان اقتصادی نیست کالای قاچاق، ویرانگر رونق اقتصادی و سلامت خانواده امید به آینده با اندیشه ی تولید و مصرف کالای ایرانی حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی ، تدبیر امروز ، امید آینده سود خرید کالای قاچاق برای بیگانگان است

[ امار بازدید سایت ]

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ::عمده تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه های ماهواره ای بدون سفارش پخش می شوند

 مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با تأکید براین که تبلیغات کالاهای ایرانی در همه شبکه های ماهواره ای ممنوع است، گفت: عمده تبلیغات کالاهای ایرانی در این شبکه ها، بدون آنکه از سوی صاحبان  آگهی های داخلی  سفارش داده شده باشند و فقط تنها با هدف ایجاد حس هویت یابی بین مخاطب و شبکه پخش می شود.
محمّد حیدری امروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تبلیغ کالا در همه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ممنوع است و هر شخص حقیقی یا حقوقی و یا شرکتی  که به این شبکه ها سفارش آگهی بدهد ، خلاف ضوابط جاری قانونی عمل کرده است و با آن برخورد قانونی انجام می شود.
وی با تأکید بر اینکه عمده این تبلیغات بدون سفارش پخش می¬شوند، گفت: این شبکه ها برای اینکه در مخاطب حس  اعتماد به شبکه را ایجاد کنند و مخاطبان برنامه هایشان را حفظ کنند، اقدام به پخش تبلیغات کالاهای ایرانی 
می کنند.
عملکرد دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در جهت مقابله با تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان
 حیدری گفت:  دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی بنا به شرح وظایف قانونی و با درک ضرورت برخورد جدی با فعالیت-های تبلیغاتی غیرقانونی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، رصد تبلیغات بازرگانی شبکه های مذکور را از ابتدای سال 1386 در دستور کار خود قرارداده است و هم اکنون با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز، رصد 81 شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای غیرسیاسی را به صورت روزانه و مستمر انجام می دهد و با رصد و کنترل آگهی‌های تبلیغاتی این شبکه‌ها و تقسیم‌بندی موضوعی آگهی‌های مشاهده شده، این اطلاعات بدست آمده را به صورت منظم و دسته‌بندی‌شده به سازمان‌های ذی‌ربط ، از جمله وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، نیروی انتظامی و صدا وسیما ارسال می کند  و آن دستگاه مسئولیت بررسی و رسیدگی به  تبلیغ را به عهده دارد.
 مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با اشاره به شرح وظایف قانونی  دفتر مربوطه افزود؛  تصمیم داریم در کناربررسی تبلیغات ماهواره ای،رصد و بررسی و رصد تبلیغات کالاها و خدمات  در فضای مجازی را هم در دستور کار قرار دهیم.  
وی ادامه داد : مسئولیت نظارت بر آگهی های تمامی رسانه ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هر رسانه، از جمله رادیو و تلویزیون، مطبوعات و مانند  آنها برای پذیرش، پخش و انتشار آگهی مسئولیت قانونی دارند .
مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اطمینان از کیفیت کالاهای تبلیغی به این نحو است که سفارش دهنده تبلیغات باید مستندات تولید، عرضه ، کیفیت کالا، خواص و دیگر ویژگی ها را به رسانه یا کانون آگهی و  تبلیغاتی ارایه کند و آن رسانه یا کانون بر اساس آن مستندات به انتشار آگهی یا طراحی برنامه تبلیغاتی برای آن کالا اقدام می کند.
حیدری افزود:صدور مجوزبرای تبلیغات محیطی با گستره  سراسر کشور به عهده این اداره و در خصوص گستره استانی  توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استانها انجام می شود.چنانچه محتوای آگهی مغایر با قوانین باشد، اجازه اکران به آن داده نمی شود وکانون تبلیغاتی باید در چارچوب الزامات قانونی اقدام نماید و دریافت مجوز قبل از اکران الزامی است.
در پایان گفت: این اداره علاوه بر صدور مجوز برای  تبلیغات  محیطی،  برای  آگهی های تبلیغاتی فیلم های نمایش خانگی که  از مجموعه امور سینمایی  مجوز صادر دریافت کرده اند، مجوز تبلیغ صادر می نماید. 


شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵