تولید و مصرف کالای ایرانی ، اشتغال پایدار و رونق اقتصادی با خرید کالای ایرانی اقتصاد را توانمند کنیم استقبال از کالای ایرانی، اشتغال جوان ایرانی فردا را می سازیم با تولید و مصرف ملی کالای قاچاق ، تهدید سلامت، افزایش هزینه درمانی خرید کالای قاچاق فقط زیان اقتصادی نیست کالای قاچاق، ویرانگر رونق اقتصادی و سلامت خانواده امید به آینده با اندیشه ی تولید و مصرف کالای ایرانی حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی ، تدبیر امروز ، امید آینده سود خرید کالای قاچاق برای بیگانگان است

[ امار بازدید سایت ]

دستور العمل برگزاری نمایشگاه و جشنواره تبلیغات

اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف انتظام بخشی و استانداردسازی و در راستای حمایت و تقویت موسسات و شرکت های تبلیغاتی و اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی برگزاری نمایشگاه و جشنواره های مرتبط با حوزه تبلیغات و بازاریابی هستند اقدام به تدوین این دستورالعمل نموده است.
1-  شرایط متقاضیان برگزاری نمایشگاه، جشنواره، همایش و گردهمایی در حوزه تبلیغات بازرگانی
1- داشتن پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی یا موسسات فرهنگی و هنری و روابط عمومی
2- داشتن سوابق مفید و تجربه کافی در برگزاری نمایشگاه، همایش و امور مشابه.
3- داشتن صلاحیت حرفه ای و تخصصی 
4- ارائه طرح جامع برگزاری جشنواره و یا همایش با ذکر اهداف و نتایج، سازمانهای مشارکت کننده و سایر موارد مورد نیاز.
2-  الزامات برگزاری جشنواره یا نمایشگاه و همایش
أ‌. برگزاری نمایشگاه باید طبق برنامه زمانبندی اعلام شده دایر گردد و هرگونه تغییر در زمانبندی باید 15 روز پیش از برگزاری اطلاع رسانی شود.
ب‌. استفاده از نشان سازمانهای دولتی در اقلام تبلیغاتی مانند پوستر نمایشگاه منوط به موافقت رسمی آن سازمان است.
ت‌. انضباط در برنامه ریزی ، اجرا ، نظارت و بخصوص جداول زمانبندی و شفافیت مالی 
ث‌. رعایت اخلاق حرفه ای و قوانین کلی و بین المللی در تمام شئون جشنواره ونمایشگاه
ج‌. توجه به حقوق مالکیت معنوی در سطوح ملی و بین المللی 
ح‌. جلوگیری از تاثیر ارتباطات شخصی یا مالی در اعطای جوایز
خ‌. توجه به آموزش و توانمند سازی و ارتقای شرکت کنندگان 
د‌. طراحی بخش های خلاقانه و هدفمند برای جشنواره ونمایشگاه
ذ‌. رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور در طراحی، تزیین و کلیه شقوق تبلیغاتی الزامی است
ر‌. حفظ شئونات ملی و مذهبی و سایر قوانین و مقررات جاری کشور از طرف تمامی مجریان و شرکت کنندگان الزامی است.
ز‌. دعوت از شرکت ها و موسسات و اشخاص خارجی اعم از شرکت کننده و مدعو، باید با هماهنگی و اطلاع مراجع قانونی از جمله وزارت امور خارجه باشد.
س‌. کانون / موسسه فرهنگی و هنری برگزار کننده نمایشگاه مکلف است گزارش جامعی ازنقاط قوت و ضعف نمایشگاه را به اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی ارایه نماید.
ش‌.  برگزاری برنامه های جنبی مانند کارگاه آموزشی و نشست های تخصصی با هماهنگی این اداره کل بلامانع است.
ص‌. اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای وظایف حاکمیتی خود نظارت عالیه بر برگزاری همه نمایشگاهها، جشنواره ها و همایش های مرتبط را دارد.

اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی 
اداره کانونهای آگهی وتبلیغات بازرگانی
دی ماه 1395

يكشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶