تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصتی برای تبیین فرهنگ عاشورایی است :هفته دفاع مقدس نشان از بزرگی و عزت جمهوری اسلامی ایران است

هفته دفاع مقدس تنها بهانه ای است برای بازشدن بغض های جامانده از سالهای دور... شهدا را باید هر روز مرور کرد تا فراموش نکنیم آرامش امروز را مرهون روان های پاکی هستیم که خالصانه برای آزادی و آبادی این آب و خاک جنگیدند. مدیون فرزندانی که "بابا  آمد" تنها در کتابهای درسی شان رنگ واقعیت به خود گرفت، مدیون  مادرانی که بعد ازاین همه سال، هنوز تنها دلخوشیشان، پلاکی است که هر شب و روز از آن بوی عشق استشمام می کنند و اینگونه است که می توان دور بود و چنین نزدیک.
هفته دفاع مقدس تنها بهانه ای است... بخصوص امروز که بیش از هر زمان دیگری با افتخار از عزت و سربلندی سرزمین مان حرف می زنیم و استقلال خود را به رخ جهانیان می کشیم، امروز که دیگر دوره تجاوزها گذشته و قدرتهای بزرگ جهان مایوس از رودررویی با فرزندان این سرزمین هستند بیش از گذشته بر خود می بالیم و بیش از هرزمان دیگری یاد وخاطره دلیرمردان وشیرزنان را گرامی می داریم .
فرصت را مغتنم می شماریم و ایام دهه محرم که مصادف شده است با هفته دفاع مقدس به عاشوراییان تسلیت گفته و امید به آن داریم که با استفاده از فرهنگ عاشورا روحیه ظلم ستیزی و استکبار گریزی را در روح و جان جوانان این کشور پرورش داده تا انشاء الله در پرتو آن شاهد شکست دشمن و پیروزی جبهه فرهنگی انقلاب باشیم.
هفته دفاع مقدس تنها بهانه ای است تا مرور کنیم دفاع به غایت مقدس مردانی را که به وعده الهی "وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ" ایمان راستین داشتند. ملت ایران تا همیشه پای خاطرات مردانش می ایستد، آنها که اگرچه رفتند اما تنها در جمله ای بر سنگ قبرهایشان خلاصه نشدند و جاودان ماندند.


يكشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶