تاکید معاون مطبوعاتی بر شکل‌گیری «خانه تبلیغات»


معاون امور مطبوعاتی با اشاره به حمایت از تشکیل یک نهاد صنفی در حوزه تبلیغات، تاکید کرد: بخش سلامت خط قرمز ما در حوزه تبلیغات است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی‌فر در نشست هم‌اندیشی اعضای هیات مدیره انجمن شرکت‌های تبلیغاتی ایران، ضمن اعلام حمایت کامل از تشکیل نهادهای صنفی برای انجام امور مختلف، اظهار کرد: سیاست دولت حمایت از اصناف و عقب‌نشینی به نفع آنهاست؛ ما به حداقل دخالت و حداکثر حمایت اعتقاد داریم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شکل‌گیری «خانه تبلیغات» و یا «اتحادیه تبلیغات»، افزود: در جلسات کارشناسی موانع، مزایا و مضرات شکل‌گیری هر کدام از این دو پیشنهاد را بررسی کنید و بعد از رفع نکات حقوقی و قانونی و در نظر گرفتن جایگاه حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجمیع نظرات صنفی، هرچه سریع‌تر نسبت به آن اقدام شود.

او خاطرنشان کرد: در تمام حوزه‌های فرهنگی رسانه‌ای نگاه ما باید به آینده باشد؛ اصلاح قوانین، صدور مجوزها و طراحی‌های جدیدمان با این نگاه است که می‌تواند منشاء خیر باشد. باید در مسیر توسعه حرکت کنیم و در این مسیر، هر روز موانع را کمتر و امور را تسهیل کنیم.

سلطانی‌فر همچنین به مساله آموزش اشاره کرد و گفت: تمام ظرفیت ما برای این حوزه در اختیار تشکل‌های صنفی است؛ دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیز به طور کامل در خدمت مباحث آموزشی است و می‌توان از آن استفاده کرد؛ چرا که اولویت ما در معاونت مطبوعاتی تقویت ابعاد مختلف آموزشی در تمام حوزه هاست.

او درخصوص مشکل مالیات کانون‌های تبلیغاتی نیز درخواست کرد تا اهم مشکلات مربوط به این بخش را تهیه و برای طرح در جلسه مشورتی با مدیران سازمان مالیاتی ارائه دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها در برخورد یکسان و استفاده از نظر اصناف در بخشنامه‌ها تاکید کرد: باید روش‌های برخورد با حوزه تبلیغات بویژه یک بام و دو هوای موجود در برخی عملکردها را اصلاح کنیم اما حوزه سلامت، خط قرمز ماست و نگاه تخصصی وزارت بهداشت در حوزه تبلیغات را فصل الخطاب می‌دانیم چرا که فعالیت در این حوزه به طور مستقیم با سلامت و جان مردم گره خورده است.

در این جلسه که با حضور مدیر کل اداره تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود دهقان، مجید دوخته چی زاده، امیرعلی آقایاری، مهدی غلامپور، غلامرضا موسوی، ساعد جنانی و شاهین ترکمن» برگزار شد، برخی از مهمترین دغدغه‌های صنفی کانون‌های تبلیغاتی مطرح شد.

حمایت از تشکیل یک اتحادیه جامع، تقویت جایگاه صنفی برای نظارت بهتر و کاربردی، رفع مشکلات و موانع منحصر به فرد تبلیغات محیطی، وجود بخشنامه‌های یکسویه بدون اخذ نظرات صنفی، وجود مشکلات متنوع حوزه مالیات، بی‌توجهی سایر دستگاه‌ها به بخشنامه‌ها مانند صداوسیما و شهرداری، اصلاح و ترمیم قانون پیشنهادی تبلیغات، نبود نماینده صنف در تصمیم‌گیری‌ها بویژه در نگارش دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دستگاه‌های مختلف، لزوم بازنگری در شیوه و شاخص‌های صدور مجوز برای کانون‌های تبلیغاتی، تقویت جایگاه پروانه‌های صادرشده بویژه در دستگاه‌های مرجع، تغییر در شیوه آزمودن افراد متقاضی پروانه جدید، ارائه پیشنهاد راه اندازی مدرسه ملی تبلیغات، حل برخی مشکلات این حوزه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶