مدیرکل حوزه وزارتی در نشست اعضای شورای سیاستگذاری امر به معروف و نهی از منکر: امر به معروف و نهی از منکر با دستورالعمل اجرا نمی‌شود


مدیرکل حوزه وزارتی در نشست اعضای شورای سیاستگذاری امر به معروف و نهی از منکر: امر به معروف و نهی از منکر با دستورالعمل اجرا نمی‌شود
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی گفت: برای امر به معروف و نهی از منکر باید انگیزه و باور در درون افراد وجود داشته باشد و با دستورالعمل اجرا نمی‌شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی عصر امروز در نشست اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارتخانه با بیان این مطلب افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت تربیتی صورت بگیرد. امر به معروف و نهی از منکر به صورت دستوری تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: در ارائه طرح‌های امر به معروف و نهی از منکر نباید با نگاه رفع تکلیف به مسائل بنگریم. وقتی انگیزه و باور باشد طرح‌های جامع هم ارائه می‌شود.

احمدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در همه زمینه‌ها از جمله امانت‌داری، اسراف نکردن، صداقت و راستگویی و ... صورت بگیرد.

وی با تاکید بر ارائه طرح‌های جامع در این حوزه تصریح کرد: این طرح‌ها باید طوری باشد که در ساختار شخصیتی افراد و در فضای فرهنگی و هنری تاثیرگذار باشد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در امر به معروف و نهی از منکر نباید به مناسک اکتفا کرد و باید پشتوانه معرفتی داشته باشد.

این نشست با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا برگزار شد.

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶