صالحی در نشستی با عنوان «چرا پیام رسان بومی»: انقلاب فضای مجازی مبتنی بر دانش و هوش اجتماعی است


صالحی در نشستی با عنوان «چرا پیام رسان بومی»: انقلاب فضای مجازی مبتنی بر دانش و هوش اجتماعی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در دوران انقلاب فضای مجازی هستیم گفت: فضای مجازی مبتنی بر دانش، هوش اجتماعی و راه های میانبر است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی ظهر امروز در نشست «چرا پیام رسان بومی» که با حضور ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و سیدمرتضی موسویان رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: شاهد انقلاب های بسیاری از جمله انقلاب های کشاورزی، صنعتی و ... بوده ایم، ولی اکنون وارد مقطع جدید تمدنی شده ایم و فضای مجازی در این دوره فضای جدیدی را برای انسان، جامعه و تمدن بشری ایجاد کرده است.

وی گفت: خاورمیانه در انقلاب کشاورزی به علل مختلف پیشتاز در تمدن های بزرگ شد و در تمدن های بسیاری از جمله تمدن بین النهرین نیز پیشرانی داشت ولی در انقلاب صنعتی گرفتار تغییر تمدنی شدیم و از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و دانش با تاخیر به این تمدن پیوستیم.

صالحی در عین حال تصریح کرد: اما در انقلاب فضای مجازی به دلیل اینکه مبتنی بر دانش، هوش و راه های میانبر است می توانیم وارد این مسیر بشویم و فاصله هایمان را بر اساس هوش اجتماعی نسل جوان مان که بسیار است، کاهش دهیم. بنابراین سرمایه گذاری کشور در فضای مجازی ضروری است.

صالحی گفت: اینکه چگونه بتوانیم توان نسل جوان مان را که مزیت اجتماعی محسوب می شوند و در حوزه دانش و هوش فضای مجازی فعال هستند در کاهش تاخیر تمدنی به کار بگیریم، ضروری است.

وی تصریح کرد: اگر در فضای مجازی به سرعت حرکت کنیم و در اقدامات خود وحدت نظر و عمل داشته باشیم می توانیم فاصله هایمان را با جهان مدرن کم کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پیام رسان های بومی را نیز باید با این نگاه پیش برد. باید در این فضا پیام رسان های خود را تقویت کنیم و هوش ایرانی را در خدمت فضای مجازی قرار دهیم.

وی افزود: همچنین باید به جایگاه اقتصادی فضای مجازی نیز توجه شود و نگاه راهبردی دولت و نظام اجتماعی بر اساس تمدن سازی و بر مبنای تمدن فضای مجازی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید پیام رسان های داخلی را به سمت زیر ساخت های ملی و خود کفا پیش ببریم.

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷