آموزش و حمایت از نشریات استانی در اولویت فعالیت‌های سال 97 است



معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت ویژه از رسانه‌های استانی در سال جاری گفت: معتقدم در شرایط فعلی باید حمایت‌ از رسانه‌ها، کیفی تر و هدفمندتر باشد.


محمد سلطانی فر در نشستی با مدیران برخی از رسانه‌های استان گیلان که با حضور آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: به دنبال اصلاح رویه ها و تسهیل ساختارها برای فعالیت بهتر رسانه‌ها هستیم.

وی با اشاره به واگذاری برخی امور به تشکل‌های قانونی، خانه‌های مطبوعات و ادارات کل ارشاد در استانها، افزود: حمایت ویژه از رسانه‌های استانی، رسانه‌های استانهای کم برخوردار و همچنین استانهای جدار مرزی، از جمله اولویت های حمایتی ما در سال جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش از مهمترین رویکردهای معاونت مطبوعاتی است، خاطرنشان کرد: آموزش در عرصه‌های نوین روزنامه نگاری در تمام استانها، در دستور کار قرار دارد و به فراخور درخواست‌ها، از تمام امکانات خود و ظرفیت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها، برای این مقوله استفاده خواهیم کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، به موضوع رتبه بندی رسانه ها نیز اشاره کرد و گفت: معتقدم رتبه بندی باید به طور کامل توسط صنف و اصحاب رسانه انجام پذیرد و به صورت استانی برگزار شود تا به عدالت نزدیک تر باشد.

بنابراین گزارش، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تعدد رسانه‌ها بویژه در حوزه مجازی، به ضعف اطلاع رسانی منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: با وجود تعدد رسانه‌های مکتوب و مجازی، تاثیرگذاری رسانه‌های ما در منطقه و فضای بین الملل قابل قبول نیست.

وی همچنین به مساله بیمه و معیشت خبرنگاران اشاره کرد و از آمادگی کامل مجلس برای حمایت از طرح‌های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خبر داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پایین بودن فرهنگ نقدپذیری در جامعه و تلاش برای بالابردن ظرفیت مسئولان  کشور در مواجهه با رسانه‌ها، به برخی بداخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای نیز اشاره کرد و خواستار افزایش آموزش‌های رسانه‌ای به مسئولان و برخی رسانه‌ها شد.

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین بر توجه ویژه دولت به رسانه‌های استانی و عنایت به مباحث آموزشی و زیرساختی در استانها تاکید کرد.

در ابتدای این نشست، مدیران رسانه‌های گیلان امروز، آوای شمال، دیار میرزا، نسیم گیلان، به بیان نظرات خود پرداختند که «افزایش هماهنگی‌ها میان تهران و ادارات ارشاد در استان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی در استانها، تقویت رسانه‌های فعال و مستقل در استانها، بهبود شیوه‌های حمایتی برای رسانه‌های استانی، توجه ویژه به رسانه‌های فضای مجازی، افزایش رایزنی‌ها با نهادهای نظارتی برای فعالیت بهتر رسانه‌ها، توجه به مباحث محتوایی در رتبه بندی رسانه‌ها» از جمله این مباحث بود.

شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷