کارگروه تخصصی تبلیغاتِ معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع ‏رسانی بررسی کرد:رویکرد اجرایی میزگردهای تخصصی و سرانه تبلیغات در ایران

کارگروه تخصصی تبلیغاتِ معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‏ رسانی در نشست دوم خود به بررسیِ رویکرد و تاثیرگذاری میزگردهای تخصصی تبلیغات پرداخت.

این نشست با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌ رسانی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌ رسانی، نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته مرکزی تبلیغات، نمایندگان انجمن‏ های صنفی کانون‏ های تبلیغاتی، استادان دانشگاه‌ ها و فعالان تبلیغات روز 23 تیر ماه جاری برگزار شد.

بهره مندی از محتوای متناسب با وضعیت تبلیغات برای میزگردهای تخصصی، مداقه درباره رویکرد نخستین میزگرد تخصصی با هدف آسیب‌‌ شناسی تبلیغات درفضای مجازی(ضرورت‌ ها، موانع و راهکارها) و بررسی اجمالی نرخ پایین سرانه تبلیغات در ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه مورد توجه این نشست بود.

بر همین اساس، بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال، شناسایی موانع و تقویت راه کارها و سازوکارهای متناسب برای آسیب شناسی تبلیغات در فضای مجازی و تولید گفتمان عمومی با هدف تغییر نگرش افراد و جامعه به کالای ایرانی برای طرح در نخستین میزگرد تخصصی تبلیغات از سوی اعضا نیز مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست هم چنین نرخ سرانه تبلیغات در ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه به بحث گذاشته شد و نبود بازار رقابتی، تنوع اندک رسانه ها و توجه حداقلی صاحبان کالا ها و موسسه های تبلیغاتی به بازده رفتارهای تبلیغاتی و سرمایه گذاری در تبلیغات با اجماع اعضا به عنوان مهم ترین دلایل کاهش سرانه تبلیغات در ایران برشمرده شد.

نشست کارگروه تخصصی 2 هفته یک باربه میزبانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی برگزار می شود و در راستای کاهش تصدی گری دولتی، واسپاری امور و لزوم هم افزایی بین بخشیِ نهادهای دولتی با غیردولتی ها، تدوین نقشه راه و آینده همکاری ها مبتنی بر وظایف و تکالیف دولت و بخش خصوصی در اولویت دستور کار این نشست قرار دارد.


سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸