کمیته محتوای فرهنگی و تبلیغاتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد

نخستین نشست کمیته محتوای فرهنگی و تبلیغاتی کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بررسی روش‏ها، تشکیل اتاق فکر تولید محتواهای فرهنگی و تبلیغی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی برای رفع چالش های قاچاق برگزار شد.

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح چهارشنبه 26 تیرماه جاری میزبان نشست نمایندگان دستگاه های عضو این کمیته بود که به اجماع بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای رفع چالش ها و مسایل مرتبط با آسیب های اجتماعی از جمله قاچاق تاکید داشتند.

احسان اله حجتی رئیس این کمیته با اشاره به ابتکار عمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای به کار گیری طرح ها و برنامه های فرهنگی نظام مند با هدف اثربخشی فعالیت های خود، گفت: ظرفیت های موجود در حوزه های فرهنگیِ نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی مورد استفاده این کمیته قرار خواهد گرفت تا با استفاده از ایده های مطلوب فرهنگی، سیاست ها و فعالیت های محتوایی و تبلیغی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در سطوح مختلف یک دست سازی و نهادینه سازی نماید.

حجتی، هم چنین با اشاره به خاستگاه فرهنگی نظام ج.ا.ا، حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را متاثر از زیرساخت های فرهنگی دانست و افزود: ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی به موضوع مقابله با قاچاق، نشانگر میزان تاثیر این زیرساخت ها در بسترهای متفاوت است و کمیته ی یاد شده، تلاش دارد با استفاده از فرصت موجود و شناسایی ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی، تدابیر و نقشه راه این حوزه را به منظور اجرای اثربخش تر برنامه ها، بازتعریف کند.

کمیته محتوای فرهنگی و تبلیغاتی کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز متشکل از: قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرات خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج مستضعفان، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، نیروی انتظامی، شهرداری تهران، دفتر مشارکت های مردمی و امور فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸