محمد خدادی در نشست سوم کارگروه تخصصی تبلیغات مطرح کرد:تبلیغات، فرصت بزرگ تسهیل فضای کسب و کار و مهندسی جریان اقتصادی کشور
کارگروه تخصصی تبلیغات با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی سومین نشست خود را در 20 مرداد ماه جاری به بررسی مهم ترین چالش ها و آسیب های حوزه تبلیغات اختصاص داد.
محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در این نشست با تاکید بر اهمیت و جایگاه تبلیغات به عنوان فرصتی بزرگ برای تسهیل فضای کسب و کار و مهندسی جریان اقتصادی کشور در حوزه تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات داخلی و کمک به اقتصاد کلان کشور، گفت: ایجاد فکر و ظرفیت های گفتمانی در این فضا از وظایف کارگروه تخصصی تبلیغات به عنوان اتاق فکر تبلیغات کشور است.
وی، رشد کیفی تبلیغات کشور را لازمه ی توسعه جریان اقتصادی دانست و گفت هم سو سازی جریان رسانه ای کشور با تلاش ها و فعالیت های انجام گرفته در حوزه تبلیغات از سیاست های معاونت مطبوعاتی برای کمک به رشد اقتصادی و رونق تولید کالا و خدمات داخلی است که در این مسیر می توان از ظرفیت های فکری و ابزارهای هر دو عرصه استفاده کرد و هنر استفاده از این ظرفیت ها در اختیار هر دو سوی این طیف به عنوان کنشگران و حلقه های واسط ارتباطی دولت و مردم قرار دارد.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی نیز با تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و هم افزایی بین بخشی در حوزه های مختلف برای کمک به نقش هدایتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی تبلیغات در کشور گفت با سیاست های جدید معاونت مطبوعاتی و رویکرد اخیر این دفتر، وظایف و مسئولیت های ذاتی و حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه با قوت بیشتری قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.
حجتی در این نشست با اشاره به پیگیری و انجام برخی فعالیت های زیرساختی در این حوزه هم چون کمک به شکل گیری تشکل های تبلیغاتی، ساماندهی تبلیغات فضای مجازی و پالایش ضوابط و مقررات موجود افزود، تدوین نقشه راه با شناسایی چالش ها، موانع و آسیب های این حوزه و ارایه راه کارهای مناسب برای برون رفت از آن ها نیز با بهره گیری از ظرفیت کارگروه تخصصی تبلیغات در دستور کار قرار دارد.
در این نشست هم چنین اولویت های کارگروه تبلیغات برای برگزاری میزگردهای تخصصی با توجه به موضوعات مبتلابه و دغدغههای فعالان و متخصصان این حوزه مانند "دوره های آموزشی فعالان تبلیغات، تاسیس تشکل های تبلیغاتی، تحریم اقتصادی و فرصت تبلیغات کالاهای داخلی، بررسی آسیب شناسی تعدد مراجع تصمیم گیری در حوزه تبلیغات، مدیریت محتواهای تبلیغات و ..." مورد بررسی قرار گرفت.