محمد خدادی در نشست سوم کارگروه تخصصی تبلیغات مطرح کرد:تبلیغات، فرصت بزرگ تسهیل فضای کسب و کار و مهندسی جریان اقتصادی کشور

کارگروه تخصصی تبلیغات با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی سومین نشست خود را در 20 مرداد ماه جاری به بررسی مهم ترین چالش ها و  آسیب های حوزه تبلیغات اختصاص داد.

محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در این نشست با تاکید بر اهمیت و جایگاه تبلیغات به عنوان فرصتی بزرگ برای تسهیل فضای کسب و کار و مهندسی جریان اقتصادی کشور در حوزه تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات داخلی و کمک به اقتصاد کلان کشور، گفت: ایجاد فکر و ظرفیت های گفتمانی در این فضا از وظایف کارگروه تخصصی تبلیغات به عنوان اتاق فکر تبلیغات کشور است.

وی، رشد کیفی تبلیغات کشور را لازمه ی توسعه جریان اقتصادی دانست و گفت هم سو سازی جریان رسانه ای کشور با تلاش ها و فعالیت های انجام گرفته در حوزه تبلیغات از سیاست های معاونت مطبوعاتی برای کمک به رشد اقتصادی و رونق تولید کالا و خدمات داخلی است که در این مسیر می توان از ظرفیت های فکری و ابزارهای هر دو عرصه استفاده کرد و هنر استفاده از این ظرفیت ها در اختیار هر دو سوی این طیف به عنوان کنشگران و حلقه های واسط ارتباطی دولت و مردم قرار دارد.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی نیز با تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و هم افزایی بین بخشی در حوزه های مختلف برای کمک به نقش هدایتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی تبلیغات در کشور گفت با سیاست های جدید معاونت مطبوعاتی و رویکرد اخیر این دفتر، وظایف و مسئولیت های ذاتی و حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه با قوت بیشتری قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

حجتی در این نشست با اشاره به پیگیری و انجام برخی فعالیت های زیرساختی در این حوزه هم چون کمک به شکل گیری تشکل های تبلیغاتی، ساماندهی تبلیغات فضای مجازی و پالایش ضوابط و مقررات موجود افزود، تدوین نقشه راه با شناسایی چالش ها، موانع و آسیب های این حوزه و ارایه راه کارهای مناسب برای برون رفت از آن ها نیز با بهره گیری از ظرفیت کارگروه تخصصی تبلیغات در دستور کار قرار دارد.

در این نشست هم چنین اولویت‏ های کارگروه تبلیغات برای برگزاری میزگردهای تخصصی با توجه به موضوعات مبتلابه و دغدغه‌های فعالان و متخصصان این حوزه مانند "دوره های آموزشی فعالان تبلیغات، تاسیس تشکل های تبلیغاتی، تحریم اقتصادی و فرصت تبلیغات کالاهای داخلی، بررسی آسیب شناسی تعدد مراجع تصمیم‏ گیری در حوزه تبلیغات، مدیریت محتواهای تبلیغات و ..." مورد بررسی قرار گرفت. 


سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸