اجرای دقیق ضوابط حمایت از محیط زیست در فعالیت های تبلیغاتی

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در سال های گذشته و با پیش بینی و اجرای ضوابط حمایت و حفاظت از محیط زیست و خاک در تبلیغات شهری و محیطی از فعالیت های آسیب زا در این حوزه جلوگیری کرده است.

احسان الله حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با استقبال از ابلاغ قانون حفاظت از خاک توسط ریاست جمهوری برای اجرا گفت: کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور در سال 85 به پیشنهاد این دفتر و تصویب دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری، در این راه گام گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، وی تاکید کرد: از صدور هرگونه مجوز اکران طرح های تبلیغاتی که مروج تخریب محیط زیست باشند، خودداری می شود و با اشخاصی که این دسته از آگهی ها را منتشر کنند نیز برخورد جدی قانونی صورت می گیرد.

حجتی افزود: با تعامل و همکاری شورای فرهنگ عمومی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ها و نهادهای دارای رسانه های محیطی، بخشی از تبلیغات شهری محیطی در راه نشر و توسعه فرهنگ و اخلاق عمومی به کار گرفته می شود که بسیاری از پیام ها و هنجارهای حفاظت از محیط زیست از این راه بازنشر شده و در معرض دید شهروندان قرار می گیرد.

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی نیز در همین راستا در سال گذشته، نشست تخصصی روزنامه نگاری محیط زیست را با هدف بررسی ضرورت ها و چالش های فعالیت های این حوزه به ویژه برای تبیین چگونگی اطلاع رسانی و تبلیغات رسانه ای برگزار نمود.
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸