بازدید معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني از نمايشگاه عكس‌هاي تبليغاتي و صنعتي ايران

دكتر سيد محمد صحفي معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نخستين نمايشگاه عكس‌هاي صنعتي، تبليغاتي و معماري ايران در فرهنگسراي نياوران بازديد كرد.
صحفي در اين بازديد به خبرنگار ما گفت: اين نمايشگاه نخستين نمايشگاه از عكس‌هاي صنعتي و تبليغاتي در اين سطح حرفه‌اي و تخصصي محسوب مي‌شود كه مجموعه‌اي از عكس‌هاي اين حوزه را در كنار هم جمع‌آوري كرده است. در نمايشگاه ساليانه گرافيك و نمايشگاه بين‌المللي عكس تهران هم نمونه‌هايي از عكس‌هاي تبليغاتي به نمايش گذاشته شده بود وليكن جمع‌آوري اين تعداد عكس در حوزه تخصصي در كنار هم كار ارزنده‌اي است.
وي در ادامه افزود: اين نمايشگاه نشان‌دهنده پتانسيل بالاي عكاسان صنعتي و تبليغاتي است و آنها به خوبي توانسته‌اند از ابزار كارآمد دوربين براي به تصوير كشيدن اشيا و بناها استفاده كنند و كادر و رنگ را در عكس‌هاي خود براي ارايه مفهوم و موضوع به كار برند.
معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني درباره نقش عكاس صنعتي و تبليغاتي در رونق بخشيدن به اقتصاد كشور گفت: رونق اقتصاد و توليد در گرو ايجاد امكان رقابت بين محصولات داخلي و خارجي است كه عكاسان صنعتي و تبليغاتي مي‌توانند در معرفي محصولات نقش مهمي داشته باشند. مديران شركت‌ها و واحد‌هاي خدماتي، صنعتي، توليدي و مصرفي مي‌توانند از هنر عكاسي به بهترين نحو براي معرفي محصولات خود استفاده كنند.
صحفي در پاسخ به اين پرسش كه آيا عكاسي صنعتي و تبليغاتي مي‌تواند به بالا بردن كيفيت محصولات هم كمك كند گفت: عكاسي صنعتي و تبليغاتي زمينه ساز رونق بيشتر تبليغات در كشور است و مي‌تواند ميزان توليد و كيفيت محصولات را در فضايي رقابتي بالا ببرد و از اين راه به رونق اقتصاد كشور كمك كند.
وي در ادامه به حمايت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي، معاونت مطبوعاتي و ادارات زيرمجموعه آن از نهادها و انجمن‌هاي تخصصي غير وابسته به دولت اشاره كرد و گفت: سياست دولت مندرج در برنامه سوم و چهارم توسعه اين بود كه تا حد ممكن تصدي‌گري امور از بخش دولتي به خصوصي واگذار شود. اين سياست با جديت از سوي معاونت مطبوعاتي و مديران زيرمجموعه آن پيگيري شد و اميدواريم توانسته باشيم هسته‌هاي كارآمدي براي تداوم اين حركت و سپردن امور مردم به مردم در همه شاخه‌ها ايجاد كرده باشيم.
صحفي در خصوص اينكه آيا مديران دولت جديد نيز خود را ملزم به پيگيري اين سياست خواهند دانست گفت: سياست واگذاري امور به بخش غير دولتي در برنامه سوم و چهارم توسعه تاكيد شده است و به نظر من مديران جديد هم اين برنامه را دنبال خواهند كرد و انتظار جامعه، مطبوعات و حوزه فرهنگ و اطلاع‌رساني اين است كه اين سياست همچنان ادامه يابد و نهادهاي صنفي و تخصصي امور را برعهده گيرند.
وي در پايان علل موفقيت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را در واگذاري امور به بخش خصوصي اينگونه بيان كرد: مديران بخش فرهنگي بر اين امر مصمم بودند كه امور را به بخش خصوصي واگذار كنند در همين راستا نمايشگاه مطبوعات به شركت تعاوني، جشنواره مطبوعات به انجمن صنفي مطبوعات، امور تبليغات و روابط‌عمومي به واحدهاي تخصصي واگذار شده و چندين انجمن تخصصي از سوي دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني تشكيل شد و اميدوارم اين حركت ادامه يابد.


سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۴