گزارش چگونگي تدوين پينويس قانون جديد تبليغات بازرگاني جمهوري اسلامي ايران
با رشد فعاليتهاي اقتصادي كشور پس از جنگ تحميلي ، فعاليتهاي تبليغات كه از سال 1368 جان تازهاي گرفته بود به سرعت رو به افزايش گذاشت. در اين ارتباط از آنجا كه قوانين مربوط به اين حوزه در سال 1358 با حال و هواي شرايط پس از انقلاب به تصويب رسيده بود، جوابگوي دست اندر كاران و ناظران اين حوزه نبود و در حقيقت دچار خلأهاي قانوني بود. بر اين اساس در سال 1380 و در راستاي تحقق مصوبه هيأت وزيران كه در آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف به ارايه اصول و ضوابط حاكم بر نظام تبليغات كالاها و خدمات در صدا و سيما ، مطبوعات و فضاي شهري با رعايت و حفظ هويت و تعميق ارزشهاي اسلامي و تاكيد بر توسعه اقتصادي و عدالتاجتماعي ، رشد خلاقيتها و بهينهسازي، الگوي مصرف شده بود، اين امر در دستور كار دفتر تبليغات و اطلاع رساني قرار گرفت
.
.
در اين زمينه ابتدا پيشنويس با رويكرد ياد شده توسط زبدهترين كارشناسان تبلیغات ، كه فعاليت آنها از بهار سال 1380 آغاز و تا پايان زمستان 1381 به
طول انجاميد ، تهيه شد و پس از نظرخواهي از 15 وزارتخانه و سازمان ، از سال 1380 تا 1383 ، به دفعات مورد بازنگري قرار گرفت و در نهايت در خرداد 1383 با اظهار نظر گروه كارشناسي وزارت متبوع، كار بازنگري پايان يافت. پس از آن طرح در هيأت دولت به كميسيون فرهنگي دولت ارايه شد كه متاسفانه به علت عدم حضور نماينده وزارت متبوع در جلسات بررسي از دستور كار خارج و بايگاني شد. بعد از روي كار آمدن دولت جديد در سال 1384 به دليل اهميت موضوع مجدداً براي پيشنويس قانون مذكور از اسفند 1384 در دستور كار اين دفتر قرار گرفت و طي مكاتبه با جناب آقاي مختار پور معاونت محترم امور مطبوعاتي و اطلاعرساني تقاضاي بررسي جدي پيشنويس تدوين شده صورت گرفت. پس از موافقت و تاكيد ايشان براي پرداختن به اين موضوع ، بررسي پيشنويس، كانون مذكور در كميته سازمانهاي تبليغاتي مطرح شد و به مرحله اجرا در آمد و هم اكنون مقرر شد پس از اتمام بررسي ، با نظرخواهي از دست اندركاران و سازمانهاي مربوطه ، ايرادهاي احتمالي رفع و پيش نويس نهايي به دفتر وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي براي طي مراحل بعدي ارسال شود