تبلیغات مؤثر از طریق اینترنت آسان مي شود

آیا تا كنون تصور كرده‌اید اگر بخواهید در تلویزیون 24 ساعته تبلیغ كنید، ‌چه هزینه‌اي باید بپردازید؟ یك برنامه 30 دقیقه‌اي تلویزیوني در سراسر جهان حداقل یك میلیون دلار هزینه خواهد داشت. اما از طر‍یق شبكه جهاني اینترنت مي توانید قدم بزرگي در زمینه تبلیغات تجاري خود بردارید . در حال حاضر آمار كاربران ثابت اینترنت به بیش از 75 میلیون نفر در جهان مي رسد. بنابراین در قرن 21 انجام تبلیغات تجاري براي هر فردي از طریق آگهي در اینترنت ممكن است. مسأله، چگونگي انجام این كاراست كه در ذیل بدان اشاره مي شود. نخستین كاري كه باید انجام دهید بازكردن یك سایت اینترنتي و تماشاي آن از نقطه نظر یك مشتري است. آیا از چیزهایي كه مي بینید لذت مي برید؟ سؤال‌هاي زیادي هستند كه باید از خودتان براي طراحي صفحه‌تان بپرسید . آیا محصولي كه براي فروش گذاشته‌اید به آساني قابل تهیه و خريد است؟در مقایسه با دیگران جایگاه خود را چگونه مي یابید ؟ سایت شما چقدر علاقه‌مندي دیگران را جلب مي كند؟ اگر نخستین بار است كه این سایت را مي بینید، چقدر وقت صرف آن مي كنید؟ آیا فهمِ مطلب شما راحت است؟ آیا از نظر طبقه‌بندي و جست و جو راحت‌ است؟ آیا مطلب دیگري به جز محصولات شما در سایت موجود است؟ آیا دوست دارید دوباره این سایت را ببینید؟


توجه داشته باشد مهم نیست كه تجارت شما چقدر كوچك است. در اینترنت شما مي توانید به اندازه‌اي كه دوست دارید بزرگ به نظر آیید و این بستگي به ارایه و معرفي شما دارد.
حالا اجازه دهید كه با رئوس مطالب صفحه اینترنتي شما آشنا شویم . ابتدا باید صفحات را به طور ساده و قابل فهم بنویسید. هر قدر زمینه را ساده تر انتخاب كنید، بهتر است چون بیشتر مردم از زمینه‌هاي شلوغ فرار مي كنند. هر قدر مي توانید آن را ساده‌تر نگه‌دارید چون صفحات شلوغ دیرتر در رایانه پیدا مي‌شوند و این مسأله از شمار تماشاكنندگان مي كاهد . صفحات خود را جذاب درست كنید و از رنگ‌هاي متفاوت نیز استفاده نكنید . محصولات و خدمات خود را از بالا و جلو با تیره روشن‌ها نمایش دهید. از عوامل تحریك كنجكاوي استفاده كنید. حس كنجكاوي مردم را دست كم نگیرید. بعضي از اطلاعات را رایگان در اختیار آنها قرار دهید. توجه كنید كه سایت شما مورد توجه همه افراد قرار گیرد . البته این دیدگاه خوبي است كه همیشه خود را با رقبا مقایسه كنید و مطالب را به روز نگه دارید.


شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵