تبلیغات بازرگانی | معرفی منابع تبلیغات

وقتی سخن از بازاریابی و اقتصاد به میان می‌آید، تصورغالب این است که استفاده از نام‌ها و نشان‌های تجاری و یا به گفته حرفه‌ای‌ها و متخصصان حوزه تجارت و بازاریابی استفاده از "برند"ها متضمن یک حرکت قوی در این عرصه است؛ در کتاب "مدیریت برندهای صنعتی" به نقل از ادل گیلبرت و تیم لاو آمده است: "نام و نشان‌های تجاری، کاری فراتر از ایجاد آگاهی دارند؛ آن‌ها دقیقا نماد شرکت‌اند و وعده‌ها و نشان تجاری را در معرض دید همگان می‌گذارند. به اعتقاد ما درک مصرف کننده در دنیای کسب و کار بر همه چیز غالب است !"
این کتاب تألیف فلیپ کاتلر و والدیمار پفورچ است و با ترجمه دکتر کامبیز حیدرزاده، در سال 89 توسط انتشارات سیته در 7 فصل منتشر شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
"شناخته شده بودن و یا یکی از بسیاری بودن"، "نام گذاری کردن یا نکردن"، جنبه های نامگذاری بازارهای صنعتی"، "شتاب سریع از طریق نامگذاری"، "ایجاد و ساخت نام و نشان تجاری"، "داستان موفقیت نام‌گذاری بازارهای صنعتی"، "مراقب خطاها و اشکالات نام‌گذاری بودن" و "چشم‌انداز آتی" عناوین اصلی این فصل‌ها را تشکیل می‌دهند و هر یک از این فصول شامل موضوعات فرعی هستند که با مراجعه به هر یک می‌توان به اطلاعات جزئی‌تری در ارتباط با برندهای صنعتی و مدیریت ‌آن‌ها دست پیدا کرد.
با توجه به این‌که در سال‌های اخیر، کسب و کارها با گرایشی قوی به سمت محصولاتی بر مبنای راهکارهای تولید و مصرف پیچیده‌، در حرکت هستند، شرکت‌ها، دیگر یک محصول یا خدمت را نمی‌فروشند بلکه راهکارها را می‌فروشند که شامل مجموعه‌ای از محصولات و خدمات متفاوت است. در این زمینه نویسندگان کتاب "مدیریت برندهای صنعتی"، نام و نشان‌های تجاری را ابزارهای بسیار مفیدی برای کاهش پیچیدگی‌های مربوطه معرفی می‌کنند که می توانند برای انتقال مبانی بنیادی مرتبط، مفید و ثمربخش باشند.
لازم به ذکر است، موضوعات مطرح شده در این کتاب می‌تواند اطلاعاتی منسجم را در یک گردآوری مناسب و کاربردی در اختیار خوانندگان و علاقمندان به علم نام‌ها و نشان‌های تجاری قرار دهد.