احساناله حجتی اعلام کرد: آئیننامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از مصرف کننده در ارتباط با تبلیغات خلاف واقع ابلاغ شد
احساناله حجتی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: «طبق این ماده قانون، تبلیغاتی که از طریق وسایل ارتباط جمعی و برگه های تبلیغاتی انجام می شود نباید خلاف واقع بوده و موجب گمراهی ضرر و زیان مخاطبان شود.»
وی ادامه داد: «تبصره ذیل این ماده، سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف کرده است که برای تدوین آئیننامه اجرایی این قانون، اقدامات لازم را به عمل آورند. بر همین اساس از دو سال پیش جلسات متعددی با دستگاههای ذیربط در کارگروههای گوناگون برگزار و نتیجه آن تدوین آئیننامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد».
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با موارد مطروحه در این آئیننامه گفت: «مواردی که در این آئیننامه درج شده است همگی در راستای ترویج فرهنگ صداقت و بیان دقیق خصوصیات کالا و خدمات در تبلیغات و رعایت حقوق مخاطبان است و بدین ترتیب با اجرای این قانون از هرگونه تبلیغات خلاف واقع جلوگیری به عمل می آید."
وی در پایان افزود: «از زمان ابلاغ این آئیننامه، صاحبان آگهی ، کانونهای آگهی و تبلیغاتی، رسانههای مکتوب، دیداری و شنیداری و همه مجریان تبلیغات کشور، ملزم به رعایت مفاد آن هستند».
برای مشاهده متن کامل آئیننامه اینجا کلیک کنید.
يكشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱