دام های مهاجرتی شرکت های فروش املاک در شبکه های ماهواره ای
شبکه های ماهواره ای فارسی
زبان به بهانه سودآوری بالایِ خرید ملک و سرمایه گذاری همراه با دریافت اقامت
اروپا و کانادا مخاطبان خود را به مهاجرت و در حقیقت، خروج سرمایه از کشور تشویق
می نمایند.
این شبکه ها به طور نظام مند
با تبلیغات اغواگرانه و جریان سازی رسانه ای و سوء استفاده از ناآگاهی مخاطبان درباره
قوانین و مقررات مهاجرت و خرید ملک در کشورهای دیگر، تلاش دارند تا مهاجرت،
سرمایه گذاری و اقامت و خرید ملک در برخی کشورها از جمله ترکیه، دبی، کانادا، قبرس
و ... را برای سرمایه گذاران داخلی موجه و سودآور جلوه دهند.
احسان اله حجتی مدیرکل دفتر
تبلیغات و اطلاع رسانی با اشاره به این مطلب افزود: گزارش های پایش این روند به
طور پیوسته همراه با تحلیل گزارش های آماری برای مراجع ذی صلاح ارسال می شود و کارگروه
های ویژه ای در دستگاه های اجرایی کشور با هدف مقابله و جلوگیری از غارت اموال و
سرمایه های مردم و پایش چگونگی انتشار آگهی های تبلیغاتی این شبکه ها فعال شده اند
تا اثرات بازارسازی دروغین بر جامعه و افکار عمومی را با تولید و تحلیل محتواهای
رسانه ای مناسب اطلاع رسانی نمایند.
محمدحسن
احمدپور رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران (اصکابا) نیز در
همین زمینه می گوید: با توجه به این که تلاش های ایجابی و سلبی دستگاه های نظارتی
مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی برای جلوگیری از تبلیغات و فروش
محصولات و کالاها در این شبکه ها، موفقیت آمیز بوده و این تبلیغات از شبکه های
ماهواره ای حذف شده اند، تبلیغات مربوط به مهاجرت نیروهای متخصص و دانش آموخته، سرمایه
گذاری، ثبت شرکت، اعزام نیروی کار حرفه ای و متقاضیان به تحصیل در خارج، توسط موسسات
غیرمجاز و غیرقانونی در این شبکه ها انجام می شود.
وی تاکید کرد تبلیغات مهاجرتی
که از طریق شرکت های فعال در کشورهای خارجی انجام می شوند، قانونی نیستند و تبلیغات
داخل کشور نیز تنها توسط موسسات دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
مجاز است.